Blåljus och poliser

Vilken morgon! Stoppad av polisen två gånger på två minuter och med en blåljustripp emellan. Fick verkligen en adrenalinkickad pulshöjare. Det hela började med att jag och mina kock-kompisar skulle hem från axfood och kommer till ett rödljus. Ena sidan av vägen är avstängd och från andra hållet kommer en lång karavan med bilar med en polis i spetsen. Polisen stannar först och pratar med bilen framför mig och sedan med mig. Trafikljuset är tydligen trasigt och säger åt oss att köra ändå. Under tiden vi väntar på att alla bilar ska köra förbi hinner polisbilen vända och komma tillbaks så när det blir tomt för att köra har jag polisbilen bakom mig. Jag kör (föraren i bilen framför kunde tydligen inget språk som poliskvinnan kunde så hon hade sagt åt mig att åka före den och visa vägen), och polisbilen kommer efter mig och sätter på blåljusen. När jag svänger av vägen och stannar hoppar två andra poliser ur bilen! Hur stor är chansen att det var en ny polisbil som ställt sig bakom mig! Bestämt blir jag tillfrågad om jag inte såg rödljuset?! Chockad fick jag förklara att jag precis blivit ombedd att köra ändå eftersom det var trasigt.. Polisen blev nog lika chockad över svaret som jag blev över att bli stannad igen så vi fick utan vidare forstätta som tur var. Det är första (och förhoppningsvis enda) gången jag blivit "jagad" av blåljus. Kan bara säga att det gav mig adrenalin för hela dagen.

Kommentarer