Skvätt inte tandkräm i ögat

För det gör ont. Väldigt ont. Bara ett gott råd jag vill dela med mig av från dagens morgonrutin.

För övrigt har dagen fortsatt nästa lika bra som den startade; mina inte så vänlig bakterie-inkräktare vill inte ge med sig. Det är något riktigt lurigt som hoppat i mig och jag tror inte min kropp vet vad den ska göra för att ta död på det. Känns just nu som om den provar allt den kan hitta på, sjukt irriterande. För att inte bli deprimerad (eller få liggsår) har jag under morgonen varit i ishallen och nu under eftermiddagen väntar en kvalitetskväll med den äldsta delen av familjen. Eftersom jag sovit i princip ett dygn utan att bli helt frisk hoppas jag denna metoden att ta det lugnt men ha kul hjälper bättre.

(Nedan är en passande illustration av hur jag kände mig igår när jag kom hem efter skolan/alltid när jag går och lägger mig.)

Kommentarer