Halv tävling + aspkalas

Ojoj, nu kliar det i fingrarna - en hel vecka sedan sista inlägget! Varit på språng hela tiden så därför har det inte blivit något.. men har däremot massor på lager.

I lördags startade jag dagen med frukost i skolan tillsammans med min kommitté. Sedan började de preppa inför vårt aspkalas (en sjutätters sittning som vi avslutar vår aspning med) medan jag åkte till Borås för att tävla.

Då det inte var så många lag med i tävlingen blev det en kort dag. Vi åkte dit, träna, åt lunch och sedan var det tävlingsdags. Personligen gjorde jag ett dåligt åk men det var helt okej överlag.

Hemma igen gick jag tillbaks till skolan och kom dit ca 30 min innan alla skulle komma. Menyn var: jordärtskockcheescake-snittar med bacon och dadelkrisp på (min rätt, blev riktigt bra faktiskt), musslor med sidfläsk, svamprisotto, kycklinghjärta med rödvinssås, anka med sötpotatis och rostad grönkål, osso buco, popcorn med choklad och karamell, chokladkaka med blåbär och crepes-suzette.

Riktigt bra blev allt ihopa och de som var där för att äta tyckte det var supergott, så det blev ett fint (officiellt) avslut. Vi har lite mer att göra innan vi kan luta oss tillbaka helt, men på torsdag väljs den nya kock - komiteen in och om någon vecka är det dags för oss att kliva av.

Kommentarer