Göteborgs Choklad, Lakrits och Delikatessfestival

Efter minst fyra med tanken "nästa år ska jag gå på chokladfestivalen" har jag äntligen tagit mig dit! I år passade det perfekt för mig att gå dit, tidigare år har jag alltid haft något för mig denna dag. Gick där inne i över tre timmar och provsmakade choklad och annat gott tills jag storknade. Första varvet smakade jag på saker och andra varvet köpte jag på mig lite godsaker.

Nu har jag packat upp det jag köpt, plockat undan lite i lägenheten (då jag får gäster imon), ätit middag och sitter och kollar på lite tv-klipp på datorn. Till middag provade jag min nyinköpta vitlöksdressing från Sverigeskafferiet - supergod! Svårt att få ur den från flaskan bara..

Nu ska jag ladda inför en rolig/händelserik lördag där jag absolut borde ta och sova middag mitt på dagen, ska se om jag lyckas med detta.

Kommentarer