Kastrullkväll

Efter en tenta, 18 matlådor och lite knäövningar har jag äntligen slagit mig ner för kvällen. Idag har verkligen varit en dag i köket, förmiddagen spenderades med att äta frukost och kvällen med att laga mat. Där emellan skrev jag en tenta som gick, ja, okej tror jag. Får se om tre veckor.. tills dess är det massa annat som behövs tas tag i, tex min nästa tenta.

Till mina matlådor lagade jag femtioelva varianter på risotto, då jag kände för att rensa ut alla gryn jag hade liggande. En vit på risgryn som jag sedan blandade med tomatsås. En av bulgur med grönsaker och kidneybönor. En gul av risgryn och gurkmeja och en med quinoa, linser, thaini, soja och grädde. Dessutom blev det en grönsakssoppa gjord med. Allt blev faktiskt riktigt gott, sen kan man iof inte misslyckas enormt med en risotto då ost kan rädda upp nästan vad som helst.. men de var goda även innan osten hälldes i. Provade att låta sardiner koka med i soppan samt tomatsåsen, det gav grym kontrast och sälta. Något jag kan rekommendera. Spadet från soppan använde jag sedan i ottona, mums. Nu blir det bevis plugg tills jag kan varenda trixa som krävs!

Kommentarer