Nu går det undan!

Två dagar borta i ett nafs, igen! Livet flyter på så snabbt att jag är glad över att jag hänger med. De senaste dagarna har vart fyllda med mycket av allt mellan himmel och jord. Tre skoldagar, två trippar till Lerum (för skridskoslipning), en middag med en del av mitt gymnasie crew och preppstart har hunnits med sedan förra inlägget.

Då många av mina vänner från mitt urgoa gymnasiegäng, likt jag, hamnat i Göteborg för att gå i skola lite till ser vi till att ses ibland. Trots att vi bor inom gångavstånd till varandra är vi rätt dåliga på att träffas men igår kunde vi alla (eller ja, de flesta) äta middag tillsammans. Det lagades wok och pratades en hel del. Efter middagen blev det en lång, intensiv "the Art of Science" kamp ackompanjerat med nylagade kladdkakemuffins Amanda rörde ihop. En mycket bra kväll vi måste göra om mer ofta. Dessutom förlorade jag och Frida på målsnöret i spelet så är rejält revanschsugen.
Idag har jag handlat massa mat. Både jag själv och min förening behövde fylla upp skafferiet. Jag för att ha något att äta, min förening för att vi ska laga mat till en disputationsfest på fredag. Under denna shoppingeftermiddag höll jag även på att göra månadens fynd: en påse med is för 20 spänn. Hejdade mig dock och gottade mig istället med lite riktigt mörk choklad för de pengarna.
Kvällen har spenderats med prepp till disputationsfesten och popcorn. Hittade ett popcornpaket längst in i vårt föreningsskåp som vi alla kom överens om att det definitivt behövdes ätas upp. Nu är det dags med lite sömn för att ladda upp för imon, då det väntas en ny fullspäckad dag! 

Kommentarer