Vardagen trillar på

De senaste två dagarna har det verkligen känts att vardagen blivit vardag. I skolan har det varit många deadline för inlämningsuppgifter/rapporter på en och samma gång och utanför skolan allt det andra man borde göra... fast utan mycket att göra hade livet inte vart så innehållsrikt.

Igår var det mack-måndag, aka lunchföreläsning. Varannan vecka (tror jag) är det lifescience monday seminar och jag och Sara är standard gäster. Mest för att man får lunch, men även för att det är intressant. Igår var det en som berätta om hur han jobbade med differentialekvationer för att approximera cancertumörers storlek/spridning. Denna data skulle man kunna använda till att, genom att ta prover på den synliga tumören, veta hur stor den inte synliga delen/ spridningen är. Då vi just nu läser en kurs som går ut på att bara lära sig metoder för att lösa differentialekvationer, som ett par veckor varit mycket oklar, blev jag väldigt mycket mer motiverad till att kämpa vidare med den.

Idag efter en fullsmackad dag med två lektioner, lunchmöte och massa rapportskrivande (de blev klara dock!) insåg jag att mitt huvud var trött och åkte ner till stan. Rättare sagt åkte jag ner till passcentralen för att hämta mitt nya pass, blev lika snygg som vanligt på det. Nu; back to business. 

Kommentarer