Pizza!

Detta ord kan summera upp hela min helg. Igår hade min kommitté pizza omsits, dvs menyn var trerätters pizza. Dock råkade det bli femrätters pizza. Vi kunde bara grädda av två pizzor åt gången så då fick våra tre olika sorters varmrättspizzor bli tre olika rätter.

Alla pizzorna vi gjorde blev jättegoda, de var nog de absolut bästa pizzorna jag någonsin ätit faktiskt. Till förrätt serverade vi pizzabulle med sås på musselspad och vitt vin vilken gratinerades med ost och musslor. Varmrättspizzorna var en klassisk vegetarisk, en med lufttorkad skinka och gorgonzola och en "kebab" med lam, rucola och mynta(kebab)sås. Till efterrätt hade vi smördegspizza med lingonsylt, blåbär, vaniljsås och grädde.

Jag bokstavligen rullade fram efter halva middagen. Som tur var blev det massa dans emellan rätterna samt efter middagen och halva kvällen. Annars hade jag nog sprängts, dessutom är det roligt att dansa också. Nu kan man ju tänka sig att jag är trött på pizza, men icke sa nicke. Jag fick tvärtemot mersmak och lagade pizza till lunch idag med på resterna i kylen.

Kommentarer