Speedo-shopping

Puh! Vilken dag! Gått i 120 sen tidigt i morse, fast på ett mycket bra sätt. Vaknade innan klockan så hann både äta en rejäl frukost, klä iordning mig och rensa tvätten innan skolan började. Var till och med tidig till första lektionen. Dessutom gick båda lektionerna asbra! (Alltså; jag började förstå hur man skulle använda formeln.. och löste nästan ett tal själv, det är framsteg från tidigare).

Efter lunch hämtade jag ut en av tentorna som skrevs förrförra veckan (4 yay! ) och sprang sedan ner på stan för en intensivshoppingrunda. Behövde något fint att ha på mig tills lördag, samt allmänt fräscha upp garderoben. Blev tre klänningar och en assnygg cardigan, bilder kommer eventuellt (om jag orkar). Det var allt jag hann på två timmar, hade velat köpa ett skärp och ett par byxor med.. men det kanske jag hinner någon annan dag. Var helt svett när jag kom tillbaks till sista föreläsningen en minut innan den starta.

Då jag hade bokat tvättid halv sex, lektionen sluta fem, och behövde handla något kött på vägen hem blev det tajt med tid även efter föreläsningen. Dessutom råka jag krångla till det i kassan i affären, och stoppa upp den redan jättelånga kön ännu mer, så tidsplanen jag hade från början gick inte riktigt ihop. Men tvätten blev tvättad ändå och jag hann precis klart med maten under tiden. Blev ungsgratinerad sötpotatis, morot och kassler med kall sås på kvarg istället för yoghurt/créame fraiche (kvällens experiment, hade ingen annat liknande hemma och det blev ingen större skillnad).

Det va nog allt, resten av kvällen har spenderats med småpill samt försök till att göra en bordsplacering. Vilket visst är sjukt mycket svårare än vad jag trodde det skulle vara..

Kommentarer