20!

Då blev man alltså 20 också. Igår firade jag min födelsedag på liknande sätt som de senaste fem åren (förutom ett år där i mitten då jag fyllde 18), nämligen på träningsläger bland de österrikiska alperna.

Mina fina lagkamrater väckte mig med sång tidigt på morgonen innan morgonträningen och på kvällen fick jag en tårta och gratulationer från de som jobbar/äger hotellet. Ja det var en helt vanlig, väldigt bra födelsedag. Känns bara konstigt att det nu är fem (!) år sen jag firade min första födelsedag här nere.

Men men, tiden går fort när man har roligt heter det ju. På tisdag är det redan dags att åka hemmåt igen och snart är det jul. Jag fick en söt fondue-kopp av laget som jag ska testa när jag kommer hem, passar perfekt till julmyset. Dessutom väntar massa skoj som hör julen till med både vänner och familj.

Tills dess är det dock några dagar kvar och just nu gäller det bara att ladda upp benen så gott det går mellan varje träningspass. Det börjar bli riktigt tungt att åka nu men förhoppningsvis blir även de sista dagarna här på höghöjden givande och effektiva!

Kommentarer