2014

Ja då var det strax ett nytt år, vilket jag känner på mig kommer bli ett mycket bra ett! Jag har stora planer och 2015 tänker jag göra till det bästa hittills. Om ett år får vi se hur det gick med det, men innan dess kan tänkte jag titta tillbaks på 2014. Alltid roligt med en liten årskrönika så här kommer en lista med vad som hänt under året:

Januari: tävlinssäsongen drog igång och vi premiärtävlade 11/1. Jag testade på pol dance med mina lagkamrater, kul men svinsvårt.

Februari: kom iväg till alebacken där årets enda åk genomfördes. Äter massa semlor och bakar egna för första gången. Blir dessutom invald i sektionens kockförening.

April: åker till VM i Courmayeur och åker två toppen åk. Hamnar dock inte riktigt på den plascering vi tycker vi förtjänar men får njuta av de italienska alperna. Går på min första sittning med föreningen samt så anordnar vi vår första omsits. Bygger cortége i strålande sol de sista 11 dagarna och vinner med ekipaget kategorin bästa tekniska lösning.

Maj: reser ner till Paris för att hälsa på min fina kusin samt har en fantastisk miniweekend där nere med (några av) mina grymma vänner. Tar första doppet samt segelturen för iår. Dessutom röstar jag för första gången i något val, hann bli ett till innan året var över detta supervalår.

Juni: Går på Håkan-koncerten och massa studenter, jobbar samt bara njuter av sommaren. Gör dessutom iordning mitt vita rum, tömmer mitt "flickrum" och byter hus hemma.

Juli: jag, mamma och Anna har en mysig tjejweekend i Stockholm. Hälsar dessutom på Madde i Trollhättan under fallens dagar.

Augusti: träningen drar igång igen, min förening och jag laddar för mottagningen samt genomför den med bravur, taggar för mottagningen med min phaddergrupp samt deltar i Color me RAD.

September: är på världens grymmaste lagfest på The Black Pearl aka Lady Ellen samt har vinstsittning med cortégegruppen.

Oktober: hamnar i goa gubbar klacken under en Frölundamatch (flytta rätt fort där ifrån), lagar mat och åker på läger till Nittorp för första gången.

November: firar halloween med laget, går på México-tacksits, firar min 20 års dag med 70 års fest tillsammans med mamma som fyllde 50, anordnar pizzaomsits och åker iväg på mitt 5:e österrikeläger. Vilket iår var ett av de längsta men ändå det bästa jag varit på hittills.

December: fyller 20 i Österrike, går på tre julmys, spenderar en helg med att planera CHARM, provar frukost buffén på Heaven 23, har en fantastisk jul hemma med familjen och avslutar året med en runda inne på Liseberg, middag på Taras samt kvällens nyårsfirande hos Amanda och Anders.

GOTT NYTT ÅR!

Kommentarer