Blomadoption

Ikväll har jag adopterat ägarlös blomma. Förra fredagen köpte jag nämligen en blomma för laget som vi skulle ge bort i present. Tyvärr dök de vi skulle ge presenten till aldrig upp, eller vi lyckades iallafall inte hitta dem, under förra helgens tävling. Så där stod vi med en blomma utan ägare. Sen dess har denna blomma hängt med mig.

Efter att nu stått inpacketerad i en vecka kände jag att det var dags att ge den lite vatten åtminstone. Då jag försökt hitta någon annan vi kan ge bort den till, men det har inte gått så bra, tänker jag nu att jag kan höra ett försök med att hålla den vid liv. Hittills har den dock fått utstå en hel del; blivit runtsläpad en hel helg, lämnats i bilen flera nätter i kylan och varken haft ljus eller vatten, så får se hur det går.

Tycker faktiskt lite synd om den, den har verkligen fått en hård start på livet efter blomaffären. Så nu tycker jag det är dags för den att få lite omtanke! Får se hur det går dock med tanke på hur min garderobsblomma ser ut. .

Kommentarer