Hemfärd

Då sitter jag på tåget hem igen. Idag var det showtime i globen. Dagen startade imorse vid niotiden med "genrep". Alla som skulle åka galan tränade sina program en gång och musiken testades. Dessutom tränades finalnummret in. Vi hade gjort en mönster i förväg, men det tog lite tid innan de andra hittade vart de skulle ta vägen.. De må ha guld, silver och brons i singel/par/isdans, men åka efter varandra i ett led har vissa av dem riktigt svårt för.

På galan gick öppningsnummret och vårt långprogram riktigt bra, dock diskuterade tv4 en paråkares fall under öppningen och hade reklam när vi åkte programmet, men allt finns på nätet här:  http://www.tv4.se/konst%C3%A5knings-em . 40 min in i sändningen är friprogrammet. Lite dåliga vinklar här och där då de missar halva laget, men ja, synchro är tydligen svårt för både oss och dem.

Finalnummret fick bli lite improviserat. Paråkarna hade inte möjlighet att vara med på träningen eftersom de tävlade då så allt tog lite längre tid än planerat och vi blev lite sena. Men det löste sig ändå, le och vinka är ett stabilt kort när allt inte blir som man tänkt sig. Imon ska dagen tillbringas i köket med min fantastiska förening som spenderat alla dagar jag varit i Stockholm med att kocka. De har lagat frukost, lunch och middag till 70 personer 5 dagar i rad nu. Lite dålig tajming att CHARM och EM låg samtidigt, men imon ska jag ta med lite ny energi och stötta upp dem sista dagen.

Kommentarer