Kalashelg!

Den här helgen har det hänt mycket! Igår efter en hel dag träning bar det till Tjörn för dubbel 21 års fest. Johanna och Andrea firde sina födelsedagar tillsammans. De valde en mycket bra helg, nämligen enda helgen i februari som jag inte tävlar och jag kunde vakna trött idag. Fast då jag körde hem på natten samt behövde min kropp idag fick bli en lugn kväll. Men det gjorde inget, jag hade jätteroligt ändå. Roligast var att träffa allla igen med, blir inte så ofta nu på vintern

Istället för mat bjöd de på en trerätters efterrättsmeny med massa godsaker och efter maten var det en frågetävling. Jag var dock tyvärr mycket sämre än vad jag t.o.m. förväntade mig att jag skulle vara på musik frågorna så det gick riktigt dåligt för mig, men till skillnad från de flesta andra fuskade jag inte iaf.

Idag har jag fyllt på min helt tomma spolarvätska, hämtat en resväska, limmat stenar, hållit i en kocktävling och tränat. Kocktävlingen, s.k. cook off:en, är en av de roligaste aspaktiviteterna (för asparna) som vi anordnar. Asparna delas in i två lag, vi tömmer vårt skafferi samt handlar lite random matvaror och sedan får de båda lagen tävla om vem som kan laga godaste trerätters menyn av dessa. På tisdag väntar nästa aspaktivitet, kockstaffeten, den kommer nog också bli riktigt rolig ( för asparna, vi övervakar bara allt). Godnatt.

Kommentarer