Energikick

Var riktigt längesen jag satte på mig springskorna för att faktiskt gå ut och springa nu, men imorse var det dags. När väckarklockan ringde åkte skorna på och nu är jag precis hemkommen och ny duschad efter en lugn joggingtur/promenad. Blev ca 7,5 km lugn jogg och 3 km promenad på lite mer än en timme totalt. Har krupit i kroppen i fler veckor nu efter en löptur så det var riktigt skönt.

Vet att jag redan tränar 6 dagar i veckan, men att springa är inte alls samma sak som att vara på isen. Musklerna får anstränga sig på helt olika sätt. På isen handlar det mer om styrka, uthållighet och explosivitet. Under en joggingtur motionerar mer hela kroppen och cirkulationen kommer igång rejält.

Så är det iallafall i min kropp. Nu väntar plugg hela dagen och sedan träning ikväll.

Kommentarer