Inhumaniärt

Lördagmorgon innebär att jag brukar sätta på nyhetsmorgon och slölyssna på det medan jag äter frukost. Idag blev jag bara arg av att se på nyheterna, på alla krig och på de som slaktar allt i sin väg för att de inte har samma åsikter. Jag blev också arg på alla de länder i den bättre delen av världen som inte tar sitt ansvar, de som inte hjälper till att ta emot några flyktingar alls. Håller med argumentet att det inte är så man löser problemet med flyktingar, men i väntan på att problemet ska bli löst kan man ju inte bara strunta i att hjälpa dem som hamnar i kläm. Tyvärr är det inga pengar i denna businessen, bara medmänsklighet.

Så idag är jag rätt glad över att jag hade alldeles för mycket tid att spendera på Järntorget igår och utnyttjade den tiden med att ge lite pengar till UNHCR. Det är lite hjälp iaf.

Till kvällen hade jag let's dance och chokladdoppad frukt mys med mina goingar och efter det blev det en liten catch up med Frida som blev mycket längre än tänkt. Helt okej dag.

Kommentarer