Kassler och spenat

Även idag blev jag inspirerad av en av mina vänner under lunchen till vad jag ville sätta tänderna i till middag: spenat. Ellen hade med sig Pallak Paner (? på stavningen), vilket är tillagad spenat med ost. Egentligen ska det vara Pallak ost, men alla jag sett/ätit har varit gjorda med annan ost.

Så efter en lång dag i skolan med labb, var klar förts vid halv sex, improviserade jag med kasslern jag haft i kylen ett tag nu. Blev till slut en variant av stekt kassler med stuvad spenat, ost, cashewnötter och ris. Supergott blev det, längesen jag lagade så rubust mat. Blev dessutom några matlådor.

Har de senaste dagarna även blivit påmind om att jag ska springa göteborgsvarvet i år. Fick mitt startbevis igår och, ja det är ju en bit.. men tycker om att springa så det ska bli lite kul ändå. Måste bara komma ihåg att träna lite på det, men ska (börja) lägga upp en plan inatt så formen ska nog allt sitta där om fyra veckor.

Kommentarer