Tre dagar och en resa

Ojoj, nu har det varit så många grejer som hänt att det inte blivit några uppdateringar. Så det blir vid jämna mellanrum, men här kommer en recap:

I lördags var det dags för att arrangera en sittning igen med mitt KK, var ett tag sen nu då jag egentligen är avkok (=patet, dvs föredetting). Vi gjorde det som ett inspirations/upplärnings arr med våra efterträdare och det blev riktigt lyckat, förutom att glassen vi gjorde till efterrätt smälte lite.. men den var SÅ himla god att det gjorde inget.

Det är verkligen den godaste glassen jag någonsin ätit, receptet var dessutom jätteenkelt: 1l grädde, 4 burkar kondenserad mjölk, vaniljpulver och lite salt - rör ihop och in i frysen (har för mig att det var grundreceptet).

Sen på söndagen var det till att gå upp tidigt och packa ihop mig. Strax innan nio kom mamma, pappa, farmor och Anna och plockade upp mig och så åkte vi till Spanien. Till eftermiddagen kom vi fram hit till Farmors hus och då var det inte mer kvar på dagen än att äta samt ta en liten promenad.

På måndagen åkte vi hela familjen till Ikea och Jysk och shoppade loss, huset är i behov av lite komplettering och några timmar senare var vi tillbaka med två nya sängar, massa porslin och lite handdukar.

Igår och idag har det varit jättevarmt så jag har legat och stekt/badat hela dagen, dels på terrassen och dels på stranden. Igår blev det en kvällspromenad längs strandpromenaden och ikväll en sväng till puben för internet, riktigt semesterlunk.

Kommentarer