Vårregn

Ett riktigt vårregn var det som kom i eftermiddags, precis när jag var påväg hem började det ösa ner från himlen och när jag kom hem var det över. Riktigt typiskt, men luften blev frisk och härlig iaf. Dessutom är det mer sol än regn de dagar det regnar skurar. Nu när jag kom hem, suttit i skolan och pluggat med två tappra vänner idag, var jag jättesugen på amerikanska pannkakor (för det hade min kompis med sig till lunch). Så nu är jag mätt och belåten och sitter och funderar på vad jag ska göra ikväll. Fortfarande fint väder och ljust ute så blir nog till att gå ut en sväng.

Igår var jag hemma på Tjörn halva dagen. Hann se min systers isshow och plugga en del. Till kvällen åkte jag in till stan för grillning och lite spel med Amanda och hennes sambos. Spelade tp (gick jättedåligt..) och ett väldigt roligt spel jag inte spelat tidigare: Dixie (tror jag det hette). Gick ut på att en sa något om en bild och sen skulle alla gissa vilken bild denne pratade om, enkel idé och enkla regler - superkul.

Kommentarer