Göteborgsvarvet!

Wiho, vilken känsla! Idag har jag då sprungit ett haft maraton - och det var mycket mycket roligare än vad jag trodde att det skulle vara. Många människor, tält, musik och löpare, såklart. Ska inte säga att det inte var jobbigt att springa 2.1 mil.. men det var inte lika jobbigt som jag trodde att det skulle vara.

Hade bestämt mig för att springa i mitt tempo och ta ut mig lagom mycket. Efter 7 km var benen trötta, de fortsatte de även vara resten av loppet, men andningen och kondisen hängde med hela vägen. Överraskade mig själv med att komma i mål under två timmar (1:59), trodde jag skulle springa på 2:30 något.

När jag väl lyckats komma på kollektivtrafiken hem efter loppet (var 100m kö till spårvagnshållplatsen!) fick det bli det en snabb dusch innan jag, Frida och Amanda packade in oss i bilen och åkte till Tjörn för mellomys. Haltande snubblade vi in till Johanna som skämt bort oss med kakor, gottigheter och en riktig trevlig kväll ikväll. Nu sitter vi och följer spänt röstningen i eurovision, heja Sverige!

Kommentarer