Taipei - Hsinchu - Kenting

Nu har här varit tyst på bloggen ett tag, och som vanligt har det den mindre bra ursäkten att jag varit upptagen... denna gång med min familj (-Axel) som är på besök! (Axel behövde jobba över jul tyvärr) Så här är en liten kortis om vad vi gjort den senaste veckan, samt lite bilder. 

Första två nätterna spenderades i Taipei. Där gick vi på nattmarknad, bl.a. den med ormarna, och åkte gondol. Sen tog vi bussen till Hsinchu, då jag hade lite lektioner att gå på. På måndag kvällen åkte vi till hamnen i Hsinchu, tisdagen spenderades med ett besök till Beipu, onsdagen cyklade vi runt Sun Moon Lake och på torsdag kvällen åkte vi till Kaoshiung. I kaoshiung övernattade vi enbart och på fredag förmiddag tog vi bussen till Kenting och Taiwans sydspets. Där har vi nu spenderat julen med att sola, bada, åka el-moppe och semestra allt vad vi kunnat.

Nu sitter vi på ett tåg längst östkusten av Taiwan som så småningom kommer ta oss till Hualien. Ska bli kul att spana in Taroko igen! I morse fick jag dessutom videochatta med mina Chalmerister + Amanda (och Anna) som fortfarande var vakna, svårslagen start på dagen!

Little beach i Kenting
Anna på lilla stranden
Vårt hotell "Smokey Joe's" i Kenting var mycket Amerikanskt inspirerad
Kentings fyr på sydspetsen
Två dagar spenderade vi med att åka el-moppe runt i Kenting
Dessa två klippor hade namnet "Kissing rock"
Dessa klippor blickar rakt ut över stilla havet 
Ingen dålig utsikt på tåget, nu är vi påväg!

(Detta inlägg skulle ha publicerats i tisdags, 27e, nu har vi hunnit vidare till Taipei...)

Kommentarer