Nytt

Nu har hänt saker, både jag och lägenheten har blivit uppdaterade! Jag med en mörkare hårfärg och lägenheten med ett par får. Fick lite shoppingsug i måndags och har länge funderat på att skaffa lite nya kuddar, så igår fick jag hem ett paket med ett nytt påslakanset och lite kuddöverdrag. Blev väldigt bra, tänkte egentligen byta färgtema i lägenheten men upptäckte det skulle bli svårt då hälften av mina inrednings attiraljer är röda så fick bli svartvitt. Om jag känner senare kan jag ju ändå ganska lätt ta in en färg till det svartvita.

Igår var jag dessutom till frisören. Då jag inte vart hos någon frisör på typ 2 år var det verkligen på tiden! Blev en mörkare variant av brun med lite ljusa(re) slingor. Frisören var jätteduktig och supertrevlig, tog fram vilka nyanser som skulle passa mig och gav tips om hur jag skulle sköta om mitt torra ris. Hon var dessutom relativt billig och hennes studio ligger påväg till/från skolan för mig.

Tycker det har varit så svårt att välja vilken av alla femtioelva frisörer jag skulle välja så har helt enkelt inte gått till någon innan jag provade denna nu. Blev jag tipsad om henne som jag provade av mina kompisar. Två av dem har varit där och klippt sig, och de blev jättenöjda, så kändes som ett bra ställe - vilket det var oxå!

Kommentarer