Söndag

Träning träning träning, ungefär så kan denna lördag och söndag beskrivas. I morse var det upp tidigt som gällde för att åka till ishallen. Efter en snabb lunch stod laserdome med de som hade lust i laget på schemat och nu är jag ganska precis hemkommen från en kickoff för funktionärer på Göteborgsvarvet. 

Det var bara jag och Julia från laget som var där, Kickoffen var mycket mer givande än vad jag trodde att den skulle vara så jag är nöjd med att jag gick dit. Erica Johansson var konferencier och förutom lite information, mål och fakta fick vi även en motivation/pepp/tips föreläsning av en riktigt bra snubbe. Kommer inte ihåg hans namn men det han hade var en variation av mental träning om hur attityd, bemötande och tankar påverkar folks inställningar till saker och han presenterade en tankemodell (fyra rum) jag inte hört om tidigare. 

Äntligen hemma igen har jag lagt mig raklång i sängen. Två veckor kvar till tentorna så gäller att ladda inför en rejäl pluggslutspurt. Just nu ser jag på ett intressant avsnitt från vetenskapens värld om massutdödanden i jordens historia, samt två andra videos om hur valar och vargar påverkar ekosystem - SJUKT bra videos, gå in och kolla på dem!





Kommentarer