Halleluja

De senaste dagarna har jag insett att jag inte kan greja med telefonen och vara social samtidigt, och jag har mest varit social det senaste då inte blivit så många updates. Någon stans faktiskt. Nu har jag dock öppnat telefonen igen och kollat igenom vad som hänt i världen.

Tydligen kan Mia Skäringer sjunga, helt okej bra dessutom. Många sidor hade delat och hyllat hennes framträdande på Lotta på Liseberg som fantastiskt! Så var tvungen att kolla på det, hon framförde en cover på en av mina absoluta favoritlåtar: Halleluja.

Dom? Det var faktiskt så bra som det beskrevs, titta på detta här: http://www.tv4.se/lotta-p%C3%A5-liseberg/klipp/mia-sk%C3%A4ringer-halleluja-3187444

En annan fantastisk cover har även gjorts på en pizzeria i Piteå, vulkanpizzan. Det var ingen dålig skapelse (se bild nedan) och har spridits snabbt över nätet. Och ja, riktigt mycket kred till skaparna! Hade aldrig själv kommit mig för att göra en pizza på detta vis..

Annars har jag spenderat dagarna på jobbet och sen kvällarna med familj eller vänner. Hunnits med både en tripp till Lysekil och två turer till Volvo Ocean Race området (vilket för övrigt är riktigt fint! Åk dit om ni kan). Idag när jag var där provade jag ett par sådana glasögon som gör att man kliver in i en virtuell verklighet, det har jag velat göra ett tag så var kul att äntligen testa på det!

Kommentarer