Minions

Min kompis frågade om någon ville följa med på bio, inte vilken film som helst utan Minionerna! Haha, totalt blev vi fyra 20 åringar som satte oss på Bergakungen kvart i sju för denna animerade rulle. Det roliga är att vi var inte de enda över 12 som hade bänkat oss.. och vi är inte de enda som längtat efter att se den. Kanske är det för att man blir som man umgås, eller umgås som man är.. eller så är det bara för att Pixar filmer är grymma helt enkelt.

Innan bion åt vi på Vapiano. Har velat äta där ett tag för jag har hört att det är bra, och det var det också. Lite roligt/praktiskt var att alla fick vars ett kort som man handlade maten på (som de tillagade framför ögonen på en vid en disk) och sen betalade man för det man tagit när man gick. Själv åt jag en Cesarsallad, men de hade pizza och pasta med som såg riktigt smarriga ut med (italiensk restaurang om någon undrar).

Idag har jag gått runt som en dåre på stan, skulle ha pärmar samt lite smått till och hade ingen speciell plan till vilka affärer jag skulle. Vilket resulterade i att jag gick minst tre varv runt domkyrkan.. men till slut hittade jag typ vad jag ville ha.

Nu har jag varit hemma och vänt, packat om och ätit, och sitter på vagnen ut mot saltholmen. Planen är att ta mig till Brännö och hälsa på Ellen, såg dock att jag kommer komma dit mitt emellan två färjor.. men badkläderna och min bok är ned packade så får lägga mig en stund och bada som en stadsbo. Spännande att äntligen åka ut till de öarna och titta hur de ser ut, som Tjörbo är det ju sällan man hamnar i södra skärgården.

Kommentarer