Bokmässa

Då var det dags för årets bokmässa i Göteborg! Av någon konstig anledning är det en av mina favorit mässor och även om jag inte är så insatt i olika författare eller skrivande går jag gärna dit varje år. Igår blev det så att jag och Anna gick dit tillsammans med vår moster samt vår kusin. Riktigt roligt att träffa dem igen!

Planen för årets bokmässa var att uppdatera köket med några recept. Totalt blev det två kokböcker och två tidningar inhandlade. Den ena var basic kokboken från Bonnier och den andre hette "Välkommen till vego-riket".

Det var tydligen en vegansk kokbok (jag trodde den var vegetarisk) men det gör inte mig något, jag märkte inte ens att mjölkprodukter eller ägg (eller kött heller för den delen) saknades för recepten var så enkla. Ska provlaga några av recepten till lunch idag så det ska bli spännande!

Tidningarna köpte jag för att ha lite att ströläsa mellan kurslitteraturen, och för att de var billiga inne på mässan.

Efter mässan tog jag en sväng ner till maxi och storhandlade innan jag och gick bort till Jessica för lite lördagsmys. Sara hade bakat två spännande kakor (supergoda var dom) som vi mumsa i oss medan vi satt och pratade. Nog årets första höstmys för mig!

Kommentarer