Fixardag

Puh, nu har här grejats mycket! Satte klockan tidigt i morse för att få tvättat. En lång frukost, två blogginlägg, någon timmes internet surfande och två kariärsplaneringsuppgifter senare var fyra tvättmaskiner klara och alla kläder tillbaka i lägenheten.

Sen gjorde jag inget vettigt ett tag fram tills för ca fyra timmar sen, då jag började göra mina planerade matlådor. Blev tio matlådor potatisbullar och thainibollar till slut som precis ställdes in i frysen. Båda recepten var från min nya vego-bok (fast mina potatisbullar blev inte helt veganska, använde vanligt smör) och blev helt okej båda två! Hade jag kryddat dem lite bättre hade de blivit suveräna, men nu gjorde jag inte det..

Jag bakade dessutom bröd (provade äntligen på att göra tekakorna från mammas brödbok själv) och gjorde små cashew och bananpluttar. Har länge velat testa konsistensen av att mixa blötlagda cashewnötter och när jag ändå höll på i köket rejält så passade jag på. De blev inte så vackra och smakar mest nyttigt, men nog något jag kommer prova igen.

Det är det jag hunnit hitills. Hade egentligen tänkt fått pluggat lite mer idag samt planerat veckan.. får se vad som hinns med innan det är dags att sova. Kom ihåg att det är inatt blodmånen är om ni vill kolla.

Kommentarer