Söndag detlux!

Idag har varit en sån himla fantastiskt grym dag! Dagen har varit fullspäckad med bara massa roligheter som avnjutits i ett alldeles lagom tempo! I morse började jag dagen med en riktig lång helgfrukost med frukt, yoghurt, bär, tidning och macka (efter att först ha legat och dragit mig i sängen i nästan två timmar).

Sen gick jag upp till min syteryster och flätade hennes hår med massa flätor (kliade riktigt i fingrarna, finns inte så många att fläta i min lägenhet..). Efter det tog jag och Anna en promenad ner till farmor för att höra hur det var med henne och prata en stund (dessutom var det en så otroligt fin dag att vi bara var tvungna att gå ut!).

När vi kom hem igen stod det pannkakor på bordet som mamma stekt klart medan vi var borta, perfekt påfyllning mitt på dagen. Sen var det dags för mig att möta upp mina vänner och åka på äventyr. Av en slump råkade vi alla (dvs de tre olika bilarna som skulle mötas) komma exakt samtidigt till Tjörns enda korsning och körde in på rad till min kompis, där vi packade in oss i två av bilarna och körde iväg.

Första stoppet gjordes (borträknat ett tankstopp) på hissingen för att hämta upp vår siste person som skulle med, därefter åkte vi ut på vichan. Efter många kringelkrokar och grusvägar stannade vi mitt ute i skogen en bit utanför Borås - det var paintball dags! Efter ett tag blev vi varma i kläderna, hade hyfsat jämna lag och fått in lite taktik i spelet så körde ett par (eller ja, rätt många) riktigt roliga matcher.

När bollarna var slut och vi kände oss nöjda visade de som hade paintballen oss vägen ner till pizzerian där vi satte oss och åt middag. Detta var då min födelsedags present som vi äntligen fick utnyttjat nu, nästan tio månader senare. Men bättre sent än aldrig heter det! Och själv tycker jag det inte var dumt att ha kvar en present så länge, fick njuta av den extra mycket nu ju.

Efter pizzan tog de andra hemmåt medan jag tog min bil och åkte till Borås ishall. Där mötte jag upp Linnéa som frågade om jag ville följa med henne dit och åka lite med Helenas lag, vilket jag gärna ville då jag tycker sånt är superroligt! Det är dessutom väldigt lärorikt. Jag kan se vad jag tror är fel och vet hur kroppen bör ligga far att man ska få bra bågar, men lära ut det är en helt annan sak!

Så nu ligger jag i sängen med ett par blåmärken samt massa positiv energi från alla underbara människor och njuter av hur grym den här dagen har varit!

Kommentarer