Tjejkväll

Igår tog jag och styrde bilen mot Tjörn igen för första gången på nästan två månader. Det har varit fullt upp varje helg sen jag lämnade mitt sommarboende i början av augusti och helt enkelt inte blivit något besök sen dess. Då vi tränade hela morgonen  var jag inte framme förrän fem ungefär, men efter det var det tjejkväll i huset.

Axel och pappa är ute och far så bara mamma och Anna i huset för tillfället. Så vi tre åt middag tillsammans med mormor (fisksoppa med saffran, mums), sen körde vi hem mormor till hennes lägenhet på äldreboendet.

Jättefin lägenhet hade hon där! Hon flyttade dit samtidigt som jag "flyttade" tillbaka till stan så hann aldrig åka ut och se den då, men den var stor och luftig (2 m^2 större än min lägenhet) och gick i ljusrosa toner. Mormor verkar dessutom trivas jättebra med sina grannar och personalen så det var väldigt roligt att få se.

När vi kom hem igen var det speldags, mamma hade köpt ett nytt frågespel under dagen som vi testade. Det var ett spel med frågor om olika platser i världen där man gick runt en spelplan och svarade på olika typer av frågor beroende på vilken ruta man hamnade i. Svarade man rätt, eller vann en duell eller dylikt, fick man pengar och när någon fått 25 000 var spelet slut. Då  får alla extra pengar för sina reseorter (om man lyckat skaffa sig några) och den med mest pengar vinner.

Vagabond hette spelet och det var faktiskt riktigt roligt! Jag vann dessutom igår så det var inte helt fel det heller. Sen la vi oss framför tv och råkade börja kolla på en film, innan det var dags för sängen. Lånat min systers säng för natten, vilken flyttat in i mitt gamla rum, så kroppen kände sig minst sagt bekväm med att somna här.

Att vakna upp av morgonsolen som kommer in i det här rummet är dessutom pricken över i:t. (Mitt vita rum som egentligen är mitt rum är lika underbart att sova i det med, trots att det inte har morgonsol, men det ligger i andra huset så kändes onödigt att gå dit när hälften av sängarna i detta huset stod tomma.)

Kommentarer