21

Tjugoett, ja så gammal är jag nu! Idag har jag haft den märkligaste, men även en av de bästa, födelsedagen på länge. Började min dag som 21 på bussen hem från Österrike. På denna busstur brukar vi ofta råka ut för något som gör att vi kommer hem några timmar senare än planerat. Ett år fick vi punktering, ett år var det storm och ett annat blev vi påkörda.

Så såklart hände det något iår med. Klockan ett/två på morgonen small ett däck och vi blev stillastående i fyra timmar i tyskland ca tre mil från färjan till Danmark. Under dessa timmar fick jag skönsång från laget och en liten chokladask.

Väl hemma kom pappa och hämtade mig vid bussen och sen åt han, jag och mamma tårta och middag i min lägenhet. Jag öppnade paket och sen satt vi och prata en stund innan de åkte hem. Då gav jag mig själv en present: städade min lägenhet, packade upp min väska (och började packa om en del i en ny väska), handlade samt tvättade.

Nu är här rent och snyggt, kylen påfylld för några dagar och jag kommer väldigt väldigt snart att somna. Blir inte så myvket sömn på bussen.. Sen har jag fått massa fina grattishälsningar under dagen som gjort den riktigt bra Godnatt!

Kommentarer