Julbak

Det är mycket som ska hinnas med innan jul! Speciellt massor med olika julmys (måste ju ha minst ett med alla jag känner). Så i onsdags bjöd jag hem mina flickor på pepparkaksbak. Har haft ett pepparkaksdeg - recept legandes hemma i två år nu som jag velat prova att baka, och äntligen blev det gjort!

Receptet är ett gammalt mamma fick en gång i tiden med lite mått och ingredienser som inte finns längre samt utan fullständiga instruktioner. Jag har dessutom aldrig gjort en pepparkaksdeg så gick på känsla när jag slängde ihop den, och som tur var blev det riktigt lyckat! Blev dessutom massa deg över så jag och Anna får baka lite mer pepparkakor nästa vecka.

Och inte nog med att vi hade en jättemysig kväll, de överraskade dessutom mig med kladdkakstårta och en lite present - jag misstänkte ingenting!

Nu kraftansamlar vi inför sista skoldagen imon med 4h obligatoriskt seminarium och en konsultations-lektion innan det är dags för ett välförtjänt lov.

Kommentarer