Fredag med tacos

Tacofredag är en grej jag inte brukar vara med på (för jag lagar nästan aldrig tacos) men idag tjuvstartar jag med svenskarnas national-fredagsmiddag redan till lunch, fast som burgare på kidneybönor och tofu. Köpte en ny kokbok i julas med enkla vegetariska familjvänliga vardagsrecept som jag tänkte laga mig igenom och började idag med tacoburgare. Vilka var saftiga, krispiga och JÄTTEGODA, har faktiskt aldrig ätit så god tacos någon gång. Lagade en soppa ur boken som förrätt på nyår, vilken också var jättegod, så ska bli roligt att prova de andra recepten med.

Som sås hade jag en "papramole"; en mixad röra på avokado, vitlök, rapsolja, salt, peppar och paprika. Hittade på dippen (och namnet) själv (vilket kanske märks haha), då det var lite av en "tager vad man haver" sås. Men den blev också jättegod. Burgana skulle sen egentligen ätits som handburgare i handburgebröd, men jag hade tacobröd till istället. Lite krångligare att äta burgare så, då de har lite fel form.. Men gott blev det ändå, nu ska jag diska och ta hand om min tvätt som jag ägnat hela förmiddagen åt att tvätta.

Kommentarer