Gott nytt 2016!

2016, låter väldigt naturligt att säga faktiskt. Inte alls konstigt, nytt eller förvirrande som det nya året brukar kännas de första veckorna. Kan bero på att jag nog mentalt smygstartade 2016 redan efter jul, för där räckte det med 2015 för mig.

Vad hände då under 2015? Av det jag kan plocka fram ur huvudet nu så skulle jag nog sammanfatta det som ett roligt men hektiskt år. Hände och gjordes massa saker, men som mest gjordes för skojs skull. Vi tar lite höjdpunkter i kronologisk ordning:

Januari - April:
- Åker uppvisning på EM i Stockholm och byter kortprogram inför varje tävling.
- Avslutar mitt år som sittande i Kock Kommittén, får riktigt grymma "barn" och blir patet.
- Går med i föreningen Bioteknikstudenterna med Sara.
- Åker till Kanada för VM och smäller dit ett riktigt, riktigt bra kortprogram (sjukare än jag typ någonsin varit dessutom).
- Får någon form av bakterieinfektion de sista dagarna i Kanada (tävlingsdagarna tyvärr) och blir jättesjuk, men får uppleva effekten av fungerande antibiotika i sitt esse. En dos samt lite sömn och jag blev obeskrivligt mycket bättre. (Kanske inte riktigt en höjdpunkt på året, men tog upp så mycket tid och plats att jag inte kunde utelämna den)

Maj - Augusti:
- Semester i Spanien med mamma, pappa, Anna och farmor samt en weekend i Stockholm med Sara (för Bioteknikstudenternas räkning) startar igång våren.
- Börjar träna med military fitness med laget (på riktigt).
- Springer göteborgsvarvet för första gången, på en helt okej tid dessutom (under två timmar) samt är dum nog att anmäla mig till det igen..
- Får sommarjobb på AkzoNobel och är där hela sommaren.
- Axel tar studenten, hinner precis till utspringet efter min sista tenta för läsåret.

Sommaren:
- Tillhör egentligen kategorin ovan men får vara en egen punkt ändå. Från det att sista tentan skrevs t.o.m. att konståkningen började i augusti jobbade jag alla veckodagar i princip. Annars var det en skön sommar med någon helg på båten, en helg i Trollhättan och spontan häng med vänner däremellan.

Augusti - December:
- Det bra vädret kommer, startar med isträning igen och är med lite som phadder i phaddergruppen.
- Arrangerar en resa till Umeå och Bioteknikdagarna för de Chalmersstudenter på Bt som vill åka med.
- Åker till Österrike (som vanligt) på träningsläger i slutet av november, blir dock ett kort läger då vi ska till Barcelona precis efteråt.
- Åker till Barcelona och Grand prix finalen i konståkning för säsongens tävlingsdebut. Känns riktigt bra men förlorar surt tredjeplatsen till Kanada tyvärr.
- Har en mysig jul med släkt och vänner och avslutar året med en grym nyårs-middag/fest med sex tyskar och några tappra ur gymnasieklassen.

Det var kortversionen av 2015, och för tillfället finns redan en hel del spännande planerat för 2016. Återstår bara att se vad som händer!

Kommentarer