Happy Easter!

I veckan har jag tjuvstartat påsken! Redan i tisdags tog jag en vända ner på stan för att leta påskägg. Hittade dock inget bra påskägg utan gick hem efter ett tag då jag blev hungrig. Igår morgon blev det därmed en vända till Maxi där det inhandlades både ägg, ägginnehåll och lite annat smått och gått. Av det lilla smått och gottet har jag bakat en överraskning tills lördag och av resten satte jag ihop ett stort fint påskägg.

Annars så började jag min nya kurs igår, oorganisk och organisk kemi heter den. Så nu har jag fått något att pyssla med hela påsken om jag känner att jag skulle ha brist på saker att göra någon dag.. Mycket hinner tydligen försvinna väldigt långt bort i huvudet under två år, vilket var senaste gången jag läste ren kemi.

Onsdagen innehöll, utöver en hel del påskhejdån till alla fina som skall hem över påsk, även middag och spel hos Amanders. De bjöd som vanligt på en supergod middag och vi andra tog med oss ett bra humör och lite annat trevligt. Jag hade med mig mitt påskägg som påskpresent. Efter middagen blev det också klassikern Art of Science, ett mycket bra spel!

Kommentarer