Kalas och öppet hus

Vilken helg, lugn men rolig! Varit trött i veckan så spenderade mycket av den här helgen med att vila, med lagom mycket aktivitet. Igår kväll sågs vi hos Ellen nästan hela gänget och gjorde hamburgare. Vi pratade, spelade spel och passade på att fira Jossan som fyllde år för rätt länge sen nu.. men sent än aldrig fick det bli. Ellen hade bakat en jättegod morotskakstårta som vi smaskade i oss.

Idag besökte vi Lifegenomics  (tror jag företaget hette) på vetenskapsfestivalen då det hade öppet hus. De jobbar med att diagonosera gen-prover, så alla som var där i början av dagen fick lämna prov och så testade de om man hade en genmutation som gjorde en resistent mot en typ av vinterkräksjuka. Jag hade inte den mutationen tyvärr, och min gen kombo var dessutom så att jag inte alls bar på anlaget så mina barn kommer inte heller kunna bli resistenta. Men att inte ha den här mutationen gav en bättre försvar mot tarmbakterier däremot, vilket också är rätt trevligt.

Resten av dagen har jag inte gjort något speciellt förrens nu mot kvällen då jag fick lagat massa mat inför veckan samt plockat undan det sista av allt som legat överallt i lägenheten. Skönt, så nu är det bäst att sova för att orka ta tag i en ny, fullmatad vecka!

Kommentarer