Vinprovning och röj

Denna vecka har här gjorts saker! Har till och med varit diciplinerad nog att nedprioritera sociala medier för att få ordning på annat, och tid att ha roligt på.

I måndags blev det en hel dag i skolan med lite extra skola då jag stannade kvar för att göra lite uppgifter. Därefter åkte jag till gymmet och sen var det läggdags.

I tisdags fick jag röj-feber och fick, turligt nog, tag på en tvättid som låg så jag kunde använda den. Hade tänkt köra en heldag till i skolan, men tanken på ett rent hem vägde tyngre. Så flera timmar senare var alla mina kläder samt sängkläderna, badrumsmattan och sofföverdraget tvättat, två nya middagar lagade, badrumsskåpet rensat och hela lägenheten städad. Skönt och välbehövligt! Trots att jag nu kommer behöva plugga lite på lördag..

Igår var det vinkväll med tema Frankrike hos Sara. Alla som kommer tar med sig vars ett vin och sen är det provning av dessa. Tror detta var andra träffen detta lilla vinsällskap hade, men det var första gången jag var med. Igår hade Sara dessutom lagat lite tema enliga franska tilltugg som var jättegoda!

Och så blev det torsdag helt plötsligt. I morse mötte jag upp Amanda för en morgonjogg. Vi tog en liten runda och var tillbaka igen efter nästan en timme, riktigt härlig start på dagen! Efter det hann jag precis lagom hem för att hinna göra iordning mig och gå till skolan, där jag stannade sen fram tills sju då det var Open Mic Night ikväll. Ett trevligt event som SBE annordnar då och då där forskare berättar om sin forskning, sig själva och deras karriärer. Eller precis vad de känner för, kan bli mycket olika stuk på det hela.

Efter det fick jag handlat på vägen hem och väl hemma var det inte lång tid kvar till sovdags. Så nu ska jag och mina 11km i benen äntligen sova lite, godnatt!

Kommentarer