Göteborgsvarvet 2017

Då råkade man visst springa varvet igen, lätt hänt i denna stad. Är ju ett väldigt roligt lopp faktiskt och även om 2.1 mil är långt så är det en överkomlig sträcka. I år var jag inte jättetaggad för att springa till en början, men sen när jag fick hämtat nummerlappen och gått runt på mässan så ordnade det till sig. När man sedan står i startfållan med flera tusen andra löpare är det dessutom omöjligt att inte dras med och bli lite sugen på att få gå ut och köra.

Så tillslut, efter 2h och 46 sekunder kom jag i mål. En helt okej tid ändå trots många fler pauser än förra året och ett lugnare tempo. Jag måste dock ha sprungit lite snabbare mellan pauserna då jag bara var en dryg 1.5 minuter långsammare än sist.. Anmäler jag mig igen ska jag i alla fall träna och ha som mål att springa på 1.58 . I år var målet att komma i mål, vilket jag gjorde och att få stanna igen med gott samvete var helt underbart. Känslan av att gå i mål, och över att ha sprungit långt, fick mig faktiskt att bli sugen på att springa igen!

Ett nytt lopp blir det dock inte förrän tidigast 2018, då andra äventyr väntar nästa år.

Kommentarer