S O M M A R

Ojoj, nu har här gjorts grejer och jag är efter i uppdateringen igen. I onsdags förmiddag skrevs det tenta, en tenta jag skrev ovanligt snabbt. Om det var för att jag glömde kolla saker eller för att jag gissat rätt fort får vi se om en tre veckor eller så.

Efter tentan firade alla vi i klassen som läst organkemin att det var sommar genom att sätta oss i backen vid Johannebergskyrkan och ha det gott. Jag och Sara gick sen ner en sväng på stan. Vi spanade lite och bokade bord nu till idag för hon, hennes vänner som kommer hit på Håkan och mig.

I torsdags firade jag och mina flickor att vi klarat tre år på Chalmers och att två av dem fyllt år genom att fika vid näckrosdammen. Där satt vi i några timmar tills det kom ett stört regn och påminnde oss om att det var dags att gå hem. Sen kom min mor på kvällen och vi åt räkmacka på Tullen.

Dagen efter fick jag traska en sväng till skolan för att städa ur labbet. Vi hade även avslutningsfika med kandidatgruppen där vi fick lite slutlig feedback från vår handledare. Lite senare mötte jag upp Anna vid korsvägen och så gick vi på Liseberg, där det var nästan inga köer alls och väldigt lite folk mot vad det kan vara.

Efter en myskväll som slutade med att vi såg på en film gick vi och åt frukost på Panorama. Mycket gott och nu måste jag vila frukost ett tag innan jag rör mig vidare för dagens äventyr. Jag och Sara har inga Håkanbiljetter (vilket är lite självvalt), men vi tänkte hänga med alla andra kända människor som ska dit.

Så dagen blir nog trevlig och imon väntar slutstädning i lägenheten. På måndag rör jag mig mot Tjörn och första veckan på sommarlovet.

Kommentarer