Lucia, dagstripp och TACOS

Svenskt fredagsmys har ALDRIG varit så gott eller mysigt hittills i mitt liv någonsin som just denna fredag. SÅ GOTT det är att laga sin egen mat! Och tacos har aldrig smakat bättre. Mums. 3 månader av asiatisk kost börjar bli lite enformigt... Egentligen handlar det mest om att jag är lat och för det mesta inte tar mig ifrån campus området för att äta något annat än det som går att köpa där/inte åker till affären och köper ingredienser för att laga mat oftare. Jag har t.o.m. moped så det skulle bara ta en kvart max till affären och stan. Dock är det så att jag bara har typ 200m till skolans närmsta dining hall och det är mycket billigt att köpa mat här, billigare än att laga egen, så det blir inte så mycket av det. Det är faktiskt så att det är många Taiwaneser som säger att de inte ens kan laga mat. Många bor dock i dorm och där finns det inga kök, men de gör det inte när de är hemma heller vad jag förstått från de jag pratat med (så det är långt ifrån alla Taiwaneser).

Så sen sist jag blogga har jag gjort lite grann, mest vardags pyssel men en hel del plugg också faktiskt. Här kommer lite bilder:

Varit med på Sweden day i Taipei (mässa anordnad av svenska handelskammaren här i Taiwan) och lussat. Vice handelsministern var tydligen där, hon gav oss tummen upp för vårt uppträdande.
På Sweden day kollade jag även på en robot som vek pappersflygplan.
Ätit lunch med denna finingen.
Jag har även åkt på bussutflykt en dag. Vi åkte först till en trädgård/park/skogsområde/anläggning. Där lekte vi lite på lekplatsen, åkte bl.a. linbana och pulka på plastgräs.
Vi kollade även på berg.. 
.. och dinosaurier (de hade en Jurasic park avdelning)
Och badade fötterna i vatten från en varm källa (var bra varmt faktiskt).
Efter skogstoppet åkte vi till en ort med varma källor och badade på ett av hotellens anläggning. De hade, utöver en kall, en varm och en varmare pool, även små polar med fiskar som skulle äta på ens för ens fötter (kiklades en hel del). Vi kollade även på mer berg där.
Och här är kvällens fantastiska middag! Första hemlagade måltiden för mig sen augusti...

Nu är det dags för mig att sova och ladda för hela två roliga veckor på halvt resande fot i Taiwan, för imon kommer mamma, pappa och Anna hit! Godnatt.

Kommentarer