Bohol, långhelg & ny design

Som ni kanske ser har det blivit ändringar här på bloggen - ny design! Har länge varit lite trött på min kala, men fina, grön-vita design, så nu har jag äntligen tagit mig till att leta upp en ny, harmonisk layout. Blått är flått, eller inte, men nöjd blev jag! Bakgrundsbilden är från Koh Rong, Kambodja.

Så vad har hänt sen sist? 
  1. Jag har gått mina två första veckan i skolan, vilka är "add and drop" veckor. Dvs man kan testa kurser under två veckor och lägga till samt ta bort de man vill/inte vill ha. Måste säga att jag blev rätt nöjd med de kurser jag lyckades få ihop i slutändan, fick dessutom till det så att jag bara går i skolan måndag till onsdag.
  2. Jag har varit i Filippinerna. Japp det stämmer, han knappt landa i Taiwan och börja skolan innan det tydligen var nationell ledighet (jag vet inte riktigt för vad än - min kinesiska lärare ska förhoppningsvis berätta det nästa vecka) och långhelg. Så då fick det bli en resa till ön Bohol, där bodde vi först två nätter mitt inne på ön i djungeln och sen bodde vi två nätter ute vid kusten. Men mer om det äventyret kommer i ett nytt inlägg - då jag hunnit gå igenom alla bilder som togs.
  Idag har det blivit en lugn dag i soffan framför datorn då vi landade strax innan ett i morse på flygplatsen i Taiwan, och för att jag har behövt pilla en del på datorn. Utöver projektet att ändra blogg-layout stod jobb för nästa nummer av Asia Magazine (här kan man läsa tidigare nummer samt läsa mer om vad Asia Magazine är) och reseplanerande på schemat. Så nu ska jag gå över till reseplanerande och ladda inför veckans enda dag i skolan som kommer i morgon. Ha en fin tisdag!

Long Beach på Koh Rong - fortfarande finaste stranden jag satt min fot på hittills.

Kommentarer