Old but gold II - Sol, vind och vår 2014

Nästa del i min Old but gold serie - våren 2014! 

Detta fantastiska gäng blev ihopsatt - KK14! Vi är bra vi, nästa reunion tänker jag inte missa. Ska se till att inte hålla mig +10h med flyg från Sverige...
Det blev såklart bad! Här är årets första dopp - med en brygga som tagit stryk från vintern..
(Syns inte så tydligt, men bryggan i vattnet sitter inte riktigt ihop längre med bryggan på berget)
Och så seglades det såklart! Denna fina dag seglades båten hem från sjösättning och mastning (vilket gjordes i en annan hamn).
Pappa vid ratten⛵️
Ovan stod han nog och spanade in sina nya segel, har för mig att det var premiär detta år.
Pappa igen, här spanar han nog in vinden.
Axel, redo med seglarhandskarna på.

Denna vår bjöd även på en helt amazing Paris-resa med många fina, men det får bli ett eget inlägg. Taiwanlivet rullar annars på, har nu blivit varmt på riktigt igen - idag har jag blivit svettig av att sitta stilla i lägenheten... och igår gick jag ut och kände för att gå in igen. Är tyvärr väldigt molningt så går inte riktigt att utnyttja värmen för solning heller, det är mest varmt och fuktigt. Men så fort det blir sol ska här solas! Det kan dock få hålla sig molningt ett litet tag till, för i eftermiddag ska jag och mina nya gympaskor (som inköptes igår) ut på vår första runda tillsammans 😀 Fick, efter mycket om och men, inse att mina gamla är GAMLA. Har visst haft dem sen 2014, och då använt dem väl i tre år hehe.. lite för länge. Så man kanske får anse att det är tur att jag slitigt hål på dem så jag fick köpt mig ett par nya. 

Lite kuriosa om detta inköp är att expiditen som hjälpte mig plocka fram skor ansåg det viktigare att jag fick rätt färg på skorna än rätt storlek. Hon plockade hellre fram en förstor sko av modellen jag ville testa i färgen jag pekat på, än rätt storlek av samma model fast i en annan färg... Taiwaneser alltså, eller rättare sagt människor kanske. Slutar aldrig förvåna en. Tur att man har koll själv på vad man vill/behöver ha.

Kommentarer