BackPack-stopp 2: Tokyo (fortsättning) till Osaka

Tokyo dag 3, låter bilderna tala:

Tempelspatserande i Asakusa
Ingången till templet
Någon form av helighet, fanns två hängandes på ingången.
Själva templet med "altaret" (vet ej vad det kallas inom denna religon).
Solskydd och svalkande ånga.
Förutsägelser! Jag provade att skaka fram en lapp med tur eller otur.
Här försöker vi tyda min lapp, går inte så bra.. om man vände på den stod det som tur va på engelska va det var för typ av lapp. Tyvärr fick jag otur, men som tur e kan man då knyta fast lappen i templet och lämna sin otur där.
Dricksvatten man kunde tvätta händerna med, samt dricka.
På span efter nästa sevärdhet.
Nytt tempel, mycket stort och mycket fint! Gillar Japans mer avskalade, enkla tempelstil.
Sake, heligt vin (båda bilderna ovan) vid templet.
Jag och en friterad glass, skulle vara en mycket känd och speciell glass så var tvungen att prova en.
Vårt hostel i Tokyo, och Oscar i väntan på något. Troligen någon av oss.
Sista kvällen i Tokyo, vi hamnade på en liten mysig restaurang (med mycket små bord och stolar) med en specifik typiskt japansk typ utav mat, mycket gott.

Det var allt från Tokyo, idag lämnade vi (tillslut) staden för att röra oss mot Osaka. Tyvärr var det så kraftigt regn en stund på dagen så att alla tåg, inklusive Shinkansen (snabbtågen) stod stilla en stund. Men så småningom kom vi fram. Tokyo var en rolig destination, mycket storstad och lite tempel. Kul att ha sett de typiska moderna Japan! Nu reser vi vidare.

I väntan på att tågen skulle börja gå, vet inte vad jag och Oscar diskuterar för tillfället men ser allvarligt ut.
Äntligen framme i Osaka! (Och äntligen lite mat!) Typisk japansk mat blev det även denna kväll: Okonomyjaki (med reservation för felstavning), något jag inte hade ätit innan.

 

Kommentarer