España

Vacaiones con la familia! (Familjesemester, med reservation för felstavning. Var ändå mer än fyra årsedan jag läste/använde min spanska...) Hursom var det en varm, skön, slapp och supermysig vecka som spenderades i spanien med familjen -Axel. Sol, bad och god mat blev det varje dag. Det blev dessutom en roadtripp för mig och pappa hem genom Europa.

Nuestra urbanización
Utsikten över Saltsjön från "H-hotellet", samma utsikt som vi har hemma i huset fast hotellet har lite mer.
Två dagar åkte vi på utflykt till ön Taberca, en dag med vilje och en dag pga kvarglömda glasögon. Men mycket fin ö så det gjorde inte så mycket.
Saltsjön, ja den är rosa! Har dessutom lerinpackning i strandkanten och stoppar man ner handen plockar men enbart upp salt från botten (ingen lera alls följer med!). Man flyter också riktigt bra i den.
Middag på strandpromenaden i Torrevieja.
Starten på min och pappas hemfärd.
Kort, intensivt stopp i Luxemburg. Mycket fin stad och land, även om vi missade att vi kommit in i landet tills staden dök upp.

I måndags kväll kom vi hem och nu räknar jag mig som på riktigt tillbaka i sverige, nu ska jag inte lämna landet på ett långt tag.

Kommentarer