Kulturkalas och bak

Nu har det varit kulturkalas i flera dagar! I onsdags kväll gick jag ner och kollade på Ola Salo efter shoppingrundan med Madde. Igår gick jag och Jessica (som äntligen är tillbaka i stan!) ner på stan. Vi köpte sushi och satte oss vid älven och åt tillsammans med Ellen. När Ellen sprang vidare satt vi kvar och prata i solen tills Tim Räsinen började spela Ted Gärdestad låtar på Götaplatsen.

Idag efter träningen blev det också en hel del kulturkalas. Vi var några i laget som gick till Kantarellkungens mat stånd och köpte viltkebab till lunch. På eftermiddagen tog jag en till vända till stan för att komma ut en stund i solen, och för att få en glass från triumf.

Nu har jag tagit mig tid baka en butterkaka, den verkar dock ha blivit lite övergräddad.. tänkte bjuda på den på jobbet i veckan innan jag slutar, men kanske får baka en ny. Får se vad tiden räcker till.

Kommentarer